Welkom, gast. Klik Log In of anders Registreer
Snelbesteld.nl
  We've upgraded to YaBB 2!
  HomeHelpZoekLog InREGISTREER HIER  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
drama 24-28 (Gelezen 948 maal)
Paul
YaBB Newbies
*
Niet aangemeld

I Love Snelbesteld

drama 24-28
06.12.2009 om 16:54:45

Hallo een ieder,

Het is weer zover, mijn vaillant HR solide 24-28 heeft alweer de pijp aan maarten gegeven.
Na in mijn optiek, veel reparatie's aan een kwalitatief hoogstaande ketel krijg ik nu toch de neiging het ding van de muur te trekken, en op de schroothoop te deponeren.
Het toestel is van 2002, en er is reeds 2 keer de driewegklep vervangen, 1 keer de accumulator voor de driewegklep, 1 keer de branderplaat incl brander omdat deze door een kromtrekkende plaat mijn ketel bij in lichterlaaie had gezet.
En nu lekt hij weer water, het lijkt op condens water maar het rare is dat het aan de achterzijde tussen de warmtewisselaar en de rookgas afvoer vandaan komt, terwijl de condenswater afvoer van zowel de warmtewisselaar als van de rookgasafvoer open zijn en schoongemaakt. Ook zit er geen overmatig condenswater in de warmtewisslaar, wat wel opvalt is dat de keur van de wisselaar aan de binnenzijde, deze was wit gekleurd tijdens de laatste reparatie, maar is nu een metaalachtige kleur.

Iemand tips, zit er een pakking tussen de wisselaar en de rookgas afvoer, of is het de wisselaar zelf?

Tips zijn van harte welkom.

Alvast bedankt Paul
Naar boven

IP Gelogd

Snelbesteld
YaBB Administrator
Niet aangemeld

Geslacht: male
Re: drama 24-28
Reageer #1 - 06.12.2009 om 22:59:20

Hallo Paul,

Tussen de wisselaaren en de schoorsteenaansluiting zit een pakking, het kan zijn dat deze lekt:

...

http://link.snelbesteld.nl/link.cgi?s=cv&a=8055435

Als de wisselaar zelf lekt dan zou je dat moeten merken doordat de cv installatie bijgevuld moet worden van tijd tot tijd.

Overigens is het aan te raden niet de hele driewegklep te vervangen maar alleen de cartridge, dat spaart in de kosten, en het is wellicht verstandig deze eens in de paar jaar preventief te vervangen om problemen voor te zijn.

Betreffende de branderplaat: klopt dat hier voorheen een foute rubberen pakking in zat, deze had vervangen moeten worden door een grafiet pakking om het lekken en kromtrekken te voorkomen.
Ik hoop in ieder geval dat de problemen hierna verder opgelost zijn!  Smilie
Naar boven

The Administrator.
IP Gelogd

antoine
YaBB Newbies
*
Niet aangemeld

I Love Snelbesteld

Re: drama 24-28
Reageer #2 - 03.01.2010 om 18:25:44

een oplossing zodat je driewegklep inwending niet vervuild is een vuilfilter plaatsen in de retour leiding onder de ketel en die dan 1 keer per jaar of 1 keer in de 2 jaar met het onderhoud te spuien .
een vuil filter is bij oudere instalitie altijd raadzaam ivm het gruis vuil uit de radiatoren.
en aan jouw ergernissen te horen lijkt er vuil in de ketel te zitten oplossing is aftappen uitelkaar halen spoelen zefjes inwendig schoonmaken en terug inelkaar zetten met nieuwe pakkingen en dan zou je weer een top keteltje moeten hebben.

vrgr antoine
Naar boven

IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af